نمای پشت پورشه ۹۱۱ کاررا s

۳) وظیفه جدید برای اسپویلر عقب

رادیاتور جدید کاررا در پشت چرخ‌های عقب قرار گفته‌ و داخل سپر نصب شده است. هوا برای خنک کردن رادیاتور از پنجره مشبک بالای پوشش موتور وارد می‌شود و با گذر از میان رادیاتور و اگزوز از طریق منافذی که در قسمت زیرین قرار دارد، خارج می‌شود.

به دلیل این‌که هوای ورودی در این منطقه از فشار بالایی برخوردار نیست، و اگزوز در یک منطقه کم‌فشار قرار دارد، حصول اطمینان از ثابت بودن جریان هوا از طریق سیستم انجام می‌شود.

به‌این‌ترتیب که، اگر سنسور دمای هوای ورودی را بیش‌ازحد بالا تشخیص دهد، اسپویلر عقب با ایجاد یک سد هوایی وارد عمل می‌شود و هوای بیشتری را به اینترکولر می‌رساند. این کار می‌تواند حتی در سرعت‌های پایین اتفاق بیافتد.

پورشه 911 کاررا s

وظیفه جدید برای اسپویلر عقب پورشه ۹۱۱ کاررا s

۴) حالت اسپرت تأخیر توربو را کاهش می‌دهد

حتی با نصب و راه‌اندازی پیچیده‌ترین توربو شارژر، تأخیر توربو هنوز هم در دورهای کم و متوسط وجود دارد. اما زمانی که در کاررا جدید شما حالت اسپرت را انتخاب کنید، این سیستم همراه با تغییر پارامترهای مختلف موتور، ورودی جریان اگزوز به توربو شارژر را به حداکثر می‌رساند.

این یعنی تأخیر در زمان شروع احتراق با ایجاد تغییراتی در فازبندی میل بادامک، کاهش میابد و در عمل به دنبال آن بهره‌وری موتور هم کاهش میابد و بهره‌وری کمتر به معنای مصرف هوا و سوخت بیشتر برای تولید همان مقدار قدرت هست، ولی درنهایت این کار باعث افزایش گازهای خروجی و درنتیجه تأمین انرژی بیشتر برای به چرخش درآمدن پره‌های توربو می‌گردد و تأخیر توربو را کاهش می‌دهد.

پورشه 911 کاررا s

پرده های توربو پورشه ۹۱۱ کاررا s

۵) امکان نادیده گرفتن دنده‌های در PDK

گیربکس اتوماتیک PDK، هفت دنده است، اما برخی مواقع مانند هنگامی‌که در ترافیک شهری رانندگی می‌کنید، برخی از دنده‌ها برای ارائه بهترین بهره‌وری نادیده گرفته می‌شوند. این امر به‌ویژه در سه دنده پایین انجام می‌شود، که برای شتاب بهتر قرار گفته‌اند.

راه‌حل پورشه رادیکالی است: درگیر کردن دو دنده درآن‌واحد. هر یک از شفت‌های خروجی از طریق کلاچ خیس چند صفحه‌ای خود به موتور متصل هستند.

با درگیر شدن کلاچ هر دو بسیار آرام اجازه می‌دهد تا مقدار زیادی از لغزش، در عمل انتقال دنده با یک نسبت انجام گردد که اساساً باعث تقسیم اختلاف بین دو دنده درگیر، می‌شود.

PDK در نسخه‌های توربو در حال حاضر بدین شکل عمل می‌کند، اما این برای اولین بار است که پورشه در ۹۱۱ کاررا از آن استفاده می‌کند.

پورشه 911 کاررا s

امکان نادیده گرفتن دنده‌های در PDK پورشه ۹۱۱ کاررا s

۶) گیربکس دستی ۷ سرعته نسبتاً جدید

باوجود اینکه گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک PDK جز عناصر معمول کاررا هستند، اما نسبت دنده‌های آن‌ها با ۹۹۱.۱ متفاوت است. در ۹۹۱.۱ نسبت دنده اول و دوم یکسان بود، دنده سوم تقریباً یکسان بود، دنده چهارم تا ششم یکسان بود، اما نسبت دنده هفتم در گیربکس دستی کوتاه‌تر شده بود.

پورشه احساس کرده که در گیربکس خودکار می‌تواند از نسبت بلندتر بدون به خطر انداختن پاسخ، استفاده کند.

به این دلیل که، گشتاور ۹۹۱.۲ به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای بیشتر هست و آن را و در دور پایین‌تر در اختیار می‌گذارد، پورشه نتیجه گرفته که گیربکس دستی می‌تواند نسبت دنده بلندتر را تحمل کند. در حال حاضر نسبت دنده‌ها بین دو گیربکس یکسان هستند.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.


ماشین های لوکس دنده ,پورشه ,کاررا ,گیربکس ,توربو ,نسبت ,گیربکس دستی ,تأخیر توربو ,نسبت دنده ,یکسان بود، ,گرفتن دنده‌های ,نادیده گرفتن دنده‌های ,امکان نادیده گ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Syed Ahmad Mosavi Basravi NezhadActivity انجمن شعر و ادب میخانه هیلنیف فراگیری ماشین aryaahadi